Åter igen..

Datum: 2008-11-27 Klockan: 20:40:51 | Kategori: Emelie

Har fått endel kommentarer där de kommenterat det som läraren sa till vår klass..
Endel frågar vad läraren undervisar i och endel undrar vad det är för människa..

Jag ska inte lägga ut vem det är.. men jag kan ju säga att personen i fråga har annan kulturell bakgrund och är stenhård matematik lärare.. Vissa säger att hon varit jätte bra och andra tvärtom.. kanske är så..

MEN.. Hon ska inte komma till oss och säga att ingen har blivit underkänd förut och att det är skamligt OM man skulle bli det.. några i klassen bröt ihop och andra känner total ångest..

Fick en kommentar av min pappa:

" Tala om för denna läraren att det är NI som faktiskt är anlédningen att hon/han har ett jobb...
Acceptera inte sådana kränkningar!
"

Men då är frågan, varför har vi inte sagt till henne när hon säger så? Kanske är så att ingen vågar då hon är så jäkla stenhård.. får knappt fråga kompisen bredvid om man inte förstår förrens hon säger en dum kommetar..

BLÄÄ! det är så jag känner.. Mattetentan känns inte de minsta lockande och magen klumpar sig såfort jag tänker på det.. Jag har aldrig haft svårt för matematik och jag har aldrig varit såhär negativ till något i skolan.. Dock mindre nöjd med skolsaker, men aldrig såhär..  Men nu känner jag att denna kurs är förstörd pågund av denna jä*la tenta! *tack*
kursledaren frågade mig om det var hennes uppgifter som var tunga, jag svarade nej.. Så allt hänger på en person.. HMM! Undrar nu om vår kursledare pratar med *pip* och säger det vi upplever.. *hoppas*

Jag känner med mina klasskompisar och mig själv, därför jag skrivit om detta..
Kommentarer
Postat av: CaTTis

Vi får bli starkare på att säga ifrån! Så fort någon vågar, så kommer flera att gå efter tror jag. Men de gäller ju att ta steget. (eftersom jag verkar inte hörde att hon sa "skamligt" så har jag faktiskt inte tagit de så hårt.) Men att ha lite ångest varje gång de är hennes lektion, gör ju att man börjar fundera...=S Kram

2008-11-28 @ 12:27:54
URL: http://www.cattis.se.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0