Skönt..

Datum: 2008-12-05 Klockan: 08:19:41 | Kategori: Emelie

Idag blev ingen studiegrupp då en fick vara hemma med sin sjuka dotter, då struntade vi andra i det oxå.. vi är ju trotts allt väääldigt lååångt på arbetet och blir klara nästa vecka, gott gott!

Känns så skönt emellanåt när man varit duktig.. Igår gjorde jag fältstudien kring problemlösning och det kändes riktigt skönt! Det var inte en svår uppgift, det kluriga var att hålla isär eleverna.. men det gick tillslut.. Jag tycker mest om uppgifter där vi sitter med ett barn åt gången.. så nu är den fältstudien klar, gick på 30 minuter typ.. Så nu blir det renskrivning.. Sen är arbetssätt och arbetsformer så gott som klar oxå, ska kika igenom den sen.. Och forskningsgrejen är oxå klar, funderar på om jag ska börja läsa inför ett litteraturseminarie som är efter jul.. :)

OjOjOj, ett positivt inlägg.. Skolarbetet går framåt!! :)

Ikväll då, vad ska man göra? Jag skulle nästan vilja ut och festa, men personen jag vill ut med bor ju inte här.. Hon bor ju i TIDAHOLM lixom.. :P men henne träffar jag på söndag - ÄNTLIGEN!!

Sen imorgon blir det julbak med Johanna & Fredrik.. Ska bli supermysigt, jesper och jag får väl kolla efter ngt intressant recept som vi får prova :)

På söndag sticker jag, Jesper, Elin och Åka till Ullared.. kommer bli super mysigt! hoppas det inte är fööör mkt folk bara.. :S Men det märks väl.. :)

Trevlig helg alla!!

Puss å Kram
Kommentarer
Postat av: Pyret

Intressant recept att prova :) SUPERGOTT, smakar typ som lussekatter fast i kakform.



Saffrans biscotti (ca.40st)

1 pkt saffran

100 g Smör

1 dl råsocker

ca. 4 1/4 dl mjöl

1 tsk bakpulver



Ägg till pensling och råsocker till garnering



Gör så här:

Blanda samman smör och råsocker, tillsätt saffran och blanda. Blanda sedan i mjöl och bakpulver.

Låt vila i kylen i ca.30min. Rulla sedan ut till fyra längder. Pensla med ägg och strö på råsocker. Grädda i 15min på 200 grader i mitten. Tag ut och skär i sneda bitar. Grädda ytterligare 15min MEN PÅ 150 grader!! Låt sedan torka på 75 grader med luckan på glänt i ca. 3-4 timmar.



Puss

2008-12-05 @ 10:45:10
URL: http://pyretma.blogg.se/
Postat av: CaTTis

Åhh va mysigt me julbak och ullared...=) Åhh din fuskis att du nästan e klart me allt som skall in nu innan jul! Behöver ju inte du stressa upp dig nått mer. Själv har jag problemlösningen och arbetssätt och arbetsfromer kvar...=/ Jag spyr helt ärligt på de! Men hur fan har du hunnit med allt?! Det känns ju nu som att jag har världens sämsta planering...=( haha Vet inte va ja ska tippsa om, som du kan göra ikväll... Jag vet inte själv va vi ska göra.. hehe På lördag skall vi ner till gbg o hälsa på min familj, sen på söndagen skall jag spela match i gbg så vi stannar över där. Kram

2008-12-05 @ 13:10:22
URL: http://www.cattis.se.nu
Postat av: Jenny

Laga god mat och kolla på idol ;) Det ska jag iaf göra:D

2008-12-05 @ 17:54:52
URL: http://jennyssen.bloggspace.se
Postat av: maria

Hej! Hur är det med dig nuförtiden?!

2008-12-06 @ 20:26:54
URL: http://zigmagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0