The Reader - Högläsaren

Datum: 2009-09-15 Klockan: 08:06:06 | Kategori: Emelie

För nått år sedan läste vi en bok i skolan - Högläsaren.
Innan man kom in i handlingen så var den seg, men den blev så bra tillslut!
I förra veckan så var jag och Jesper inne för att hyra en film, då hittade jag "The Reader" Som jag blev tvungen att hyra då jag läst boken tidigare!



The Reader / Högläsaren   ---->   Får ++++ / +++++








En dag insjuknar den 15-årige pojken Michael Berg på väg till skolan och räddas av den runt 30-åriga Hanna. De förälskar sig oväntat och inleder en passionerad affär fram till den dagen Hanna plötsligt och utan förklaring försvinner.

Åtta år senare är Michael en ung juridikstuderande som iakttar de pågående krigsförbrytarrättegångarna mot nazisterna. Han träffar sin forna älskarinna igen, underväldigt annorlunda omständigheter. Hanna står anklagad för ett fruktansvärt brott och vägrar rätten till försvar. Michael inser gradvis att hans ungdoms kärlek döljer en hemlighet som hon anser vara mer skamlig än mord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0