Bröllop 11/7-2009

Datum: 2009-07-12 Klockan: 12:06:05 | Kategori: Emelie

Igår var det en stor dag för Jespers lillasyster Evelina och hennes man :)

Klockan ringde 7.00 för mig och Jesper, då var det frukost och duscha innan Evelina och jespers småsyskon (Novalie och Elwira) skulle komma 8.30.

När de kom startade jag direkt med frisyrerna på småtjejerna och klockan 9.00 kom en annan tjej och fixade Brudens frisyr. Full rulle i Hullsjön :)

Samtidigt som vi gjorde frisyrer så åkte Jesper och hämtade alla buketter på en blomsteraffär i Vänersborg, han var även redig och dammsög ur bilen.. *good good*

När klockan närmade sig 11.30 så började paniken och stressen, fast det gick väldigt bra! 12.10 begav vi oss mot Västra Tunhems kyrka. Jesper fick köra Bruden och Tärnorna medans jag körde ensam..

När alla gäster gått och satt sig i kyrkan så körde Jesper fram och vi fixade till tjejerna innan de skulle in i kyrkan.. Så himlans kul att få vara med! Helt otroligt..

Ett otroligt fint bröllop och jag kunde faktiskt hålla mig ifrån tårar, det var andra som skötte det bra :)

Efter kyrkan åkte Jesper iväg med Bruden och Brudgummen till fotografen och vi andra begav oss till festlokalen..

När alla sedan var samlade så blev det buffé där vi satt på bordplacering, var riktigt nervös innan.. men det gick bra!
Otroligt bra mat och duktiga killar som ordnade med allt!! Under maten så var det mycket sång och prat från alla håll, riktigt spännande.. Jag har ju aldrig varit på Bröllop innan..

Ett bra tag senare så var det dags för böllopstårtan, jag fick inget kort på den.. för den råkade hamna i backen.. *haha*
Stackars kille som skulle bära in den och precis när han skulle ställa ner den (3 våningar) så välte den så 2 tårtor blev förstörde, en klara sig utan att ramla.. han skämdes ögonen ur sig, tur att alla tyckte det var komiskt och gick vidare.. Alla fick ju trotts allt smaka ändå på den tårta som klara sig :)

Efter Mat och tårta blev det mycket dans och sång och kareoke etc.

Lyckad kväll!!

Säkert missat massor, men nu bjuder jag på bilder istället..




En riktigt nervös Evelina i bilen.. Addidas tröjan på - hon frös :p



Pappa Ingvald leder in sin dotter i kyrkan, bak går Elwira och Novalie..



Så otroligt Fina!!



Elwira och Novalie :) princesses!



Novalie, Evelina, Kalle & Elwira



Avslutar med ett kort på Syskonen Lindén (10stycken) + Kalle.
Kommentarer
Postat av: Jenny

Gud vad fint!!! Men jag håller med dig, innan bordsplaceringen är man allt nervös, men det brukar lösa sig ;)

2009-07-12 @ 12:17:27
URL: http://jennyssen.blogg.se/
Postat av: jackie

fint bröllop :) bra att alt gick bra :)

2009-07-12 @ 16:41:27
Postat av: Elin

vill me gå på riktigt bröllop vore kul, aldrig gjort..

2009-07-12 @ 23:17:33
Postat av: CaTTis

Fina kort. Gillar brudens klänning, enkel men grymt fin! Synd att man inte ser va de står på sista kortet.. antar att de är namn på alla. Kram

2009-07-13 @ 00:30:26
URL: http://cataztrof.blogg.se/
Postat av: Fia

SV: Då ska jag kolla där, kom även på att godisaffären på Överby, borta vid blomsterlandet kan ha te :)

2009-07-13 @ 09:39:30
URL: http://fiacaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0